Students experience project participants "adult learning new technologies"

  • Hilda Beatriz Ramírez Moreno Universidad Autónoma de Baja California

Abstract

The use of technology is not only to meet the needs of new generations, there is concern about the generation of adults seniors (55 and older) by the great confusion generated using these Information Technologies (TIC’s ) for most everyday activities. The Fullness Adult Learning New Technologies program stems from the need to integrate students from the disciplines of Computer Engineering, Computer Science and Common core Lic in administrative sciences, working together to fully adult community.; It aims to promote and develop students skills, values and skills to enrich their academic career. Achieving its goal with experiences that show us the students participating in the project.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Díaz Barriga, A. F. y Hernández, G. (2001): “Estrategias docentes para el aprendizaje significativo, una interpretación constructivista”. Editorial Mc Graw Hill. México.

Elwood f. H., Malcolm s. K., Richard A. (2001) Andragogia: el aprendizaje de los adultos, editorial: Universidad Iberoamericana, México, Disponible: http://www.casadellibro.com/libro-andragogia-el-aprendizaje-de-los-adultos/9789706136015/812803.

Marqués, P. (2008) Impacto de las TIC en la enseñanza universitaria. Didáctica, Innovación y Multimedia - Año 4 - Nº 11 - marzo de 2008 - ISSN: 1699-3748

Marqués, Pere (2001). “Algunas notas sobre el impacto de las TIC en la universidad”. Educar. Vol. 28, págs. 83‐98.

Pavón, F., Castellanos A. (2000), El aprendizaje de las Personas Mayores y Nuevas Tecnologías. En Valenzuela, E. y Alcala, E. (Eds.): El Aprendizaje de las Personas Mayores ante los retos del nuevo milenio. Dykinson. Madrid. Disponible: http://tecnologiaedu.us.es:8443/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=1.

Ramírez García, Susana (2009). Los foros virtuales en la educación para adultos. México Universidad Regiomontana. Disponible en: http://www.ur.mx/investigacion/monografia02.pdf

Rodriguez, N. (2006), Revista del Instituto de Investigaciones Educativas Necesidad de la educación andragógica y gerontológica en la formación Profesional del docente peruano, Disponible: http://sisbib.unmsm.edu.pe/bibvirtualdata/publicaciones/inv_educativa/2006_n17/a04.pdf

Rodríguez. Diéguez. Saénz Barrio (1995). “Tecnología Educativa y Nuevas tecnologías aplicadas a la educación”. Alcoy, Marfil.

Vazquez, E. (2005), Principios y técnicas de educación de adultos, editorial: Universidad Estatal a Distancia, Costa Rica, Disponible: http://books.google.com.mx/books?id=tjfomeZB-ysC&pg=PA37&dq=andragogia&hl=es&sa=X&ei=p7SET8LvI8SviQKG-u31BA&ved=0CF4Q6AEwCQ#v=onepage&q=andragogia&f=false. Consultado noviembre 2014.

Published
2015-08-02
How to Cite
Ramírez Moreno, H. B. (2015). Students experience project participants "adult learning new technologies". RIDE Revista Iberoamericana Para La Investigación Y El Desarrollo Educativo, 6(11), 455 - 466. Retrieved from https://www.ride.org.mx/index.php/RIDE/article/view/132
Section
Education And Educational Technology