Knowledge management and learning strategies through ICT

  • Claudia Cintya Peña Estrada Universidad Autónoma de Querétaro
  • Luis Ambrosio Velázquez García Universidad Autónoma de Querétaro

Abstract

The challenge to develop learning strategies is determining how candidates a preparatory distance learning to share experiences, knowledge and techniques applied in everyday life and also adapt to different contexts.   Networking for knowledge management is another strategy, which leads to create a lifelong learning throughout life and that together with the Information Technology and Communication, expand the scope of powers for the construction of social settings , economic and educational.   Therefore, the School of Accounting and Administration at the Autonomous University of Queretaro, since 2009, entered the use of technology as a learning strategy to provide the preparatory distance, as support for admission to the Faculty. Applicants made efforts to develop skills and knowledge to manage it.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adelle Jordi, (1998). Nuevas tecnologías e innovación educativa. Organización y Gestión. Ed. Cedecs, Barcelona.

Barberis, G.; Bombelli E. y Roitman G. (2004). Estudio Comparativo de dos Modelos de Aprendizaje. Centro de Servicios Informáticos. Facultad de Agronomía. U.B.A.

Díez Hochleitner Ricardo, (2002). Aprender para el futuro, Universidad y sociedad. Edit. Santillana. Madrid, España.

Hellriegel D. y Slocum J., (2009). Comportamiento Organizacional. Edit. CENAGE Learning, México

Höghielm Robert, (1998). Aprendizaje a Distancia Algunas reflexiones didácticas, Instituto de Educación de Estocolmo, Departamento de Investigaciones Educacionales. Recuperado en Octubre 2008, disponible en:

http://campusvirtual.uma.es/edutec97/edu97_co/hoghie_c.htm

Imbernon Francisco (1996). En busca del discurso educativo. Editorial Magisterio del Río de la Plata, Buenos Aires.

Mendoza, Jorge. Publicado 10 junio 2003. Recuperado en Marzo 2009, disponible en

http://www.informaticamilenium.com.mx/Paginas/mn/articulo78.htm

Moreno Olivos Tiburcio (2007). Cambian los tiempos, cambian los escenarios: la evaluación en modelos flexibles de educación virtual y a distancia. Revista Especializada de la Asociación Mexicana de Educación continua y a distancia A.C.

OCDE, (2008). Panorama de la Educación. Disponible en:

www.oecd.org/dataoecd/24/57/41288187.pdf

Palacios Santiago, (2010). Unidades TIC en educación y cooperación. HegoBit aldea, País Vasco.

Rama Claudio y Pardo José, (2010). La educación superior a distancia: Miradas diversas desde Iberoamérica. VirtualEduca - INTEVED Editores. Madrid, España.

Sánchez Jaime Ilbaca, (2009). Nuevas Ideas en Informática Educativa. Volumen 4. Santiago, Chile: LOM ediciones.

Senge Peter, (2009). La Revolución necesaria. Cómo individuos y organizaciones trabajan por un mundo sostenible. Edit. Grupo Norma. Bogotá, Colombia.

Silva Pintos Virginia, (2000). Aprender haciendo, trabajo en equipo. Universidad ORT Uruguay.

Valhondo Domingo, (2003). Gestión del Conocimiento, del mito a la realidad. Edit. Diaz de Santos. Madrid, España.

Villalobos, (2006). Madrid – España. Recuperado en Marzo 2009, disponible en: http://elearning.ciberaula.com/articulo/blearning/

Published
2015-08-03
How to Cite
Peña Estrada, C. C., & Velázquez García, L. A. (2015). Knowledge management and learning strategies through ICT. RIDE Revista Iberoamericana Para La Investigación Y El Desarrollo Educativo, 6(11), 533 - 552. Retrieved from https://www.ride.org.mx/index.php/RIDE/article/view/137
Section
Education And Educational Technology