Employability of graduates of Public Accounting Career

  • Cándido González Pérez Universidad de Guadalajara
  • Gonzalo Ortega Cervantes Universidad de Guadalajara

Abstract

One of the main objectives of Higher Education students is to find best employment options, so to ascend socially are supported in their university studies. This paper presents the results of interviews with the cohort of students who were enrolled in the school calendar 2008 and who graduated in 2012 of the Los Altos University Centre, a regional unit of the University of Guadalajara. The fundamental interest that motivated this study was to know loudly and all of the students enrolled in that generation, what have been the obstacles that weathered, their expectations and their achievements. Describes how obtained a job, where, by what means and if its vocational training was considered the most important factor for their employability. Family graduates characteristics can be explained because it is essential information for the application of the theory of Human Capital and described the composition of the group as a whole. In addition, the qualities of each student help correlate with their possible work success school success.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Améstica, L. R., Llinas-Audet, X., y Sánchez, I. R. (2014). Retorno de la Educación Superior en Chile: Efecto en la movilidad social a través del estimador de Diferencias en Diferencias. Formación universitaria, pp. 23-32.

De Vries, W., y Navarro, Y. (2011). ¿ Profesionistas del futuro o futuros taxistas? Los egresados universitarios y el mercado laboral en México. Revista Iberoamericana de Educación Superior.

Didier, N., Pérez, C., y Valdenegro, D. (2013). Capacitación y capital humano: análisis de las últimas dos décadas. Revista de Psicología, p. 87.

Jaramillo, A., Pineda, A. G., y Ortíz Correa, J. S. (2012). Estudios sobre egresados. La experiencia de la Universidad EAFIT. Revista Universidad EAFIT, pp. 111-124.

Leyva López, S., y Cárdenas Almagro, A. (2002). Economía de la educación: capital humano y rendimiento educativo. Análisis Económico 17.36, pp. 79-106.

Mora Salas, M., y De Oliveira, O. (2012). Las vicisitudes de la inclusión laboral en los albores del siglo XXI: trayectorias ocupacionales y desigualdades sociales entre jóvenes profesionistas mexicanos. Estudios Sociológicos, pp. 3-43.

Ontiveros Jiménez, M. (2007). El mercado laboral como vínculo entre la inversión en educación y su rendimiento. Centro, pp. 239-268.

Ramírez-Romero, J. L. (2011). Los egresados de una licenciatura en enseñanza del inglés: una primera mirada. Revista de la educación superior, pp. 9-29.

Valladares León, F. (2014). Oferta educativa y mercado de trabajo en México: El caso de la Universidad del Valle de México. RIESED-Revista Internacional de Estudios sobre Sistemas Educativos, pp. 187-192.

Published
2015-08-12
How to Cite
González Pérez, C., & Ortega Cervantes, G. (2015). Employability of graduates of Public Accounting Career. RIDE Revista Iberoamericana Para La Investigación Y El Desarrollo Educativo, 6(11), 163 - 183. Retrieved from https://www.ride.org.mx/index.php/RIDE/article/view/154
Section
Education And Educational Technology