Strengthening of digital skills in medical students for specialized information searching

  • Ana Gabriela Magallanes Rodríguez Universidad Autónoma de Baja California
  • Ofelia Candolfi Arballo Universidad Autónoma de Baja California
  • Castillo Martínez Nydia Alejandra Universidad Autónoma de Baja California

Abstract

The use of the Internet and the infinite information that is accessed has generated many changes in contemporary society, impacting the learning process through the inevitable development of technology skills. Different processes are established intellectual order for the resolution of an activity or task, in which the student must include the technical resources are there and are part of their social and cultural context. This research is aimed to know the habits that have students of the Bachelor of Medicine regarding the use of Internet as a primary resource for searching and selecting information sources specialize in academic activity within the framework of their professional development.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ARNAUD, V. GARCÍA J. JIMÉNEZ F. LINO L. & RAMÍREZ T. Y. (2011). Introducción a la Metodología de la Investigación en Ciencias de la Salud. México, D.F.: Editorial Mc Graw Hill.

AUSUBEL, D. (1983). Psicología Educativa: un punto de vista cognitivo. México, D.F.: Editorial Trillas.

CABERO, J. (2001). Tecnología educativa: Diseño y actualización de medios en la enseñanza. Barcelona, España: Ediciones Paidós Ibérica.

CUBERO, R. (2005). Perspectivas constructivistas: la intersección entre el significado, la interacción y el discurso. Barcelona, España: Ediciones GRAO.

DÍAZ-BARRIGA, F. & HERNÁNDEZ R. G. (2007). Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. Una interpretación constructivista. México, D.F.:Editorial Mc. Graw-Hill.

GONZÁLEZ M., J., & León P., A.I. (2009). El reto de ser médico. México, D.F.: Ediciones Rafael Zúñiga.

HERNÁNDEZ, S. R. & FERNÁNDEZ C., C. (2010). Metodología de la investigación. México, D.F.: Editorial McGraw Hill.

OGALDE C. I. & GONZÁLEZ V. M. (2008). Nuevas Tecnologías y Educación. Diseño, desarrollo, uso y evaluación de materiales didácticos. México, D.F.: Editorial Trillas.

Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura UNESCO. (2005). Informe Mundial. Hacia las sociedades del conocimiento. Paris, Francia: Ediciones UNESCO.

Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos OCDE. (2006). La administración del conocimiento en la sociedad del aprendizaje. Educación y aptitudes. Paris, Francia: Mayol Ediciones.

PIAGET, J. & INHELDER, B. (1969). Psicología del niño. Madrid, España: Ediciones Morata.

POZO, J. I. (2006). Teorías cognitivas del aprendizaje. Madrid, España: Ediciones Morata.

SIEGLER, R. (1996). Emerging minds: the process of change in children´s thinking. , NY: Oxford University Press.

Published
2015-01-18
How to Cite
Magallanes Rodríguez, A. G., Candolfi Arballo, O., & Nydia Alejandra, C. M. (2015). Strengthening of digital skills in medical students for specialized information searching. RIDE Revista Iberoamericana Para La Investigación Y El Desarrollo Educativo, 2(3), 124 - 133. Retrieved from http://www.ride.org.mx/index.php/RIDE/article/view/37
Section
Education And Educational Technology